Time fade away

Saturday, December 11, 2010

Hari Ke 3, Thur Sina/Thaba/Cairo - 3hb/12

salamm...
sambung perjalanan kat sini..
hahaha owner laptop da bagon plak.. aku tersegan2 plak nak pakai laptop.. manjang aku je ngadap.. hahaha :-P
maap ye acikk

hrini kami nak wat makan2 cikit kat dalam rumah comel ni.. kek da di tempah dan siap... ayam plak x bebeli lagi.. adeh la.. da pukol 2 da pon kat sini..

em..semalam mase lepak2 kat kedai Thai, aku ade inform korang salah infomartion bot Mesir ni..
kan aku penah cakap yang Mesir xde wifi lg kan? tp sebenanrnye derang lagi dasat dr Malaysia.. even dalam Metro derang pon, korang boleh wifi.. patotla aku tengok semasing ym dalam tepon je.. aku pk derang pakai line telefon je.. rupanye, sekitar Mesir n Cairo mane2 je ade wifi.. cis... sungguh malu acik kat sini..

ok ok.. kite proceed ke tajuk kite.. acecececehhhhh... kepulangan ke Jordan x decode lagi.. cik Per da mintak kami stay kat sini lagi 3 hari.. aku pon x tau.. sebenarnye perjalanan nak ke Nuwaiba' yang malas kami nak tempoh.. sangat penat.. aku pon x pasti macam ne g

hari ke 3, kami ke Thaba sementara dalam perjalanan dari Thur Sina nak balik ke Cairo..
Thaba adelah tempat Kubu Salah Eddin al Ayubi yang pertama.. teletak di sempadan Israel, Saudi Arabia n Jordan..air laut ehh.. mak ai, sangat cantik! clear je.. rase nak berenang je.. tp kami sampai dah agak petang mase 2, kami termiss boat terakhir nak ke Kubu Salah Eddin yang terletak kat tengah2 laut.. ade jugak servis glass boat which is, agak great! tp sayang, kami x sempat langsung.. nak masuk ke Thaba agak susah.. sebab da nak malam..lagi plak 10km ke depan adelah Israel, jadi perjalanan kami agak ketat sikit...


 boat terakhir yang kami terlepas, Kubu Salah Eddin... bangunan putih 2 Israel, sebelah bangunan putih, Aqaba, Jordan... 

 laut yang crystal clear babe.. tp derang x berpasir, berbatu krikil... wei.. siyes terase nak terjon je tengok laut die.. tempat yang ade servis glass boat ni, sebenarnye resort.. so sape2 yang berminat nak stay kat sini, ok jugakk.. tp aku ni an paranoid gile!! 
rate aku x pasti.. aku just dgr penerngan pasal Qal'ah Salah Eddin 2 je.. penaklukan strategi untuk menakluk balik tanah Mesir dari Yahudi..

 Qal'ah Salah Eddin .. view sangat pleasant!

a view atas jeti glass boat :) 

perjalanan yang sangat jauh dr Cairo.. nak plak 200 kilo plak.. x silap aku la.. sebab, perjalanan yang kosong sepanjang jalan, kalo berhenti2 kami di anggarkan sampai dalam pukul 4 pagi local.. mau patah badan aku kat belakang tramco 2.. No No.. tp, mcm aku cakap, berkat kelajuan yang amat sangat dr mr Driver n kecekapan yang sangat2 kagom malah aku x leh nak lelap sangat, nak tengok lua pon, ape yang ade.. alhamdulillahhh kami sampai dalam pukul 11 am.. korang leh bayangkan x?
hu~~ :)
haih....
ok la korang, mau siap2kan ape yang patpt nak wat makan jap kang :)

toodle!!

No comments:

Post a Comment