Time fade away

Sunday, December 26, 2010

rumah mama & baba ( Hunny Bee V ) di Mazar

salam...
terkenang2 ape yang aku nak post kat sini.. sambil2 belek2 gamba aku teringat yang aku x post lagi pasal Jordan dan Syria.. hadeh.. kat Jordannak plak banyak..banyak ke? hahaha
em..

hari ke 2 di Jordan, Hunny Bee V bawak aku ke Mazar, nak ziarah balik mama n baba dia sepanjang 5 tahun dia kat sini dulu...

jalan2 ke rumah baba n mama, datang ngan suprise plak an...
 rumah baba n mama... kat belakang 2, rumah Hunny Bee V

 gmba bersama baba n mama, Omar.. senggeh leba je Hunny Bee V..
aku cube memahami setiap patah yang derang borakkan.. kalo ade kaitan dengan aku aku paham laa :) mama panggil aku siti khadijah.. bahahahahaha.. sian mama.. sy x seswai dengan nama 2.. adat bertandang ke rumah orang arab, derang x kan jamu dengan makan2 o air macam kite kat Malaysia.. tp mama hidangkan pure cold mango jus :) sedap oi

sebelum kami balik, mama n baba ajak datang rumah derang hari Jumaat untuk makan2 besa dengan family die.. kat tanah arab, hari Jumaat cuti, n mereka akan rehlah or picnic sesame.. so makan besa adelah salah satu acara mereka di hari Jumaat sebagai tanda meraikan hari tersebut

pekan Mazar.. da nak magrib mase ni.. 

masa hari Jumaat, kami datang bertiga termasuk kezen Hunny Bee V.. kami di sambut oleh Taufeeq and family... baba x de plak mase ni sebab adik ipa baba masuk hospital.. jadi kami di jamu juga dengan hidangan istimewa, Makloubah namenye..

tapi kali ni dimasak oleh ister Taufeeq, jadi Hunny Bee V terase kurang kicknye.. siotzz.. huhu.. selalunya, Hunny Bee V n Hosmate akan tunggu Ramadhan sebab mama akan kasik derang Makloubah buatan tangan mama... setahun sekali je derang dapat rasa Makloubah buatan mama

 the Makloubah, niiii kami pikirkan makan bersama2 dengan family Tareeq, rupanya untuk kami bertiga saje...jonuh juwe nak abiskan.. macam x luak je bila kami da kenyang..

nasik yang di masak dengan kacang gajus n ayam, ikan xde kepala ( :-p ) roti chapati ( wajib ade setiap hidangan arab ), sayo campor ( carrot, tomatoes), laban ( susu masam + sayo x tau ) :-P


 with Tareeq n little angel , wife, prohibited 

 di bawah pokok Tin yang berusia 20 tahun

tata :)

No comments:

Post a Comment