Time fade away

Sunday, January 23, 2011

Emirates Airline

salam korang...

terase nak hupdate pasal vacation TAHUN LEPAS!!! di hari ahad yang indah ni.. :)


ape ye.. oh! aku mahu cerita pasal Emirates Airlines yang sangat superb! servisenye.. :) aku, manusia yang baru  rase naik flite, dan Emirates adelah yang pertamanya.. so maybe ade yang lebih superb daripada Emirates.. x tau la kan... hahaha...

ok, aku sangat beruntung sebab kebetulan sangat2 kami dapat offer naik Emirates ( one of the suggested and best flite) return, RM 1,800 sorang.. berbanding naik Kuwait Airlines RM 2,200++ and Etihad RM 2,300 ( ok, Etihad aku tau paling bes, so, no wonder die paling mahal dalam option yang kami dapat, and Kuwait yang aku dengar banyak sangat prob die dari Malizi Jordan n pakcik2 aku sekalian sendri ( vacation kat Mesir), so kami sangat la satisfied ngan ape yang kami dapat pada mase itu, alhamdulillah dipermudahkan perjalanan kami...

 cek in pkol 11.00, kalo x silap aku, huhu.. kaunter blah kanan, hujung sekali

 our tickets, and now we are ready to fly~~~~
aku dah bertambah xcited and confused :-P

mase boarding, aku sangat2 lambat.. xde la lambat, berlari la jugak aku sebab pintu aku sangat jauh.. mase sampai ke tempat flite aku, aku leh plak ke mph nak carik buku, konon2 nak kill d time of waiting la kannn... tapi, mase cari pintu, aku tengok sume orang da berato nak boarding.. mano acik x monggah berlari2..huhu

aku plak gayat+paranoid nak lepas dr immigration... huhu.. tp sib baik immigration Malaysia sangat toleransi babe kat perempuan.. laki aku x pasti la plak.. so, aku just lepas tanpa bukak kasut, jam n belt.. huh.. 

alhamdulillahhh.. my 1st experience dapat plak dok tepi tingkap.. patot2nye shok la kan, dan aku ni plak gayat n penakot nak pengsan nak naik tinggi2.. nak pecah plak tangan Hunny Bee V aku pengang, lagi2 mase die nak off..chooooooooiiiiiiiiiiiiiiii...

flite attendace sangat2 professional n xtau la.. pandai jugak Emirates pilih staff :D..

fyi, sorang satu tv, n Emirates siapkan da headphone for our personal used and private enjoyment.. tettt


well, babe makanan, sangat superb n sedap.. no complain on their food :) xde perkataan lapa dalam flite... and aku memang tunggu time makan.. bahahahaha.. gamba2 yang aku dapat snap sepanjang kat atas flite.. tp asenye lebih dari ni.. 6x makan, untuk pergi balik :)
( sorry.. gamba x cantik langsung!!! begegar2)




information on route pon ade.. so kite leh cek bape kelajuan, ketinggian, jam dan kat negara mane kite da :)
seee??? it approaching Amman dahhh.. excited babe! time ni dalam kol 10.00am ++ Jordan time

korang jugak leh select camera untuk tengok kat lua flite, either front or below camera.. huhu.. tidak la pada aku kan, ade sekali, aku x ingat flite yang mane, yang pasti Emirates.. aku tengok org sebelah aku bukak front camera.. ok subhanallahhh... bintang saje ok dalam screenn.. tp aku x bukak pon.. t orang sebelah cakap aku tiru die la 2... huhu



seriusly... aku maybe akan pilih Emirates lagi kalo nak ke mane2..the transit would be in Dubai, weii sonok wei shopping kat Dubai! barang murahhhhhhh...
Emirates route ke semua tempat aku ase.. huhu.. nak tulis route die je da banyak hokehh
xpe2 aku list kan jugak :)

Africa
cairo, tunis, tripoli, casablanca, dakar, abidjan, accra, lagos, luanda, cape town, durban, johannesburg, mauritius, seychelles, dar es salaam, nairobbi, entebbe, addis ababa, khartoum

Asia
jakarta, singapore, kuala lumpur , bangkok, manila, hong kong, guangzhou, shanghai, beijing, seoul, osaka, tokyo, dhaka, kolkata, hyderabad, chennai, colombo, male, thiruvananthapuram (phewww), kochi, khozikode, begaluru, mumbai, ahmedabad, delhi, lahore, islamabad, peshawar

Australia
perth, melbourne, sydney, brisbane, auckland, christcurch

Europe & the America
san francisco, los angeles, houstan, toronto, new york, sao paolo, malta, madrid, larnaca, athens, istanbul, rome, milan, nice, zurich, vienna, paris, munich, prague, frankfurt, dusseldorf, birmigham, amsterdam, hamburg, manchester, new castle, glasgow, moscow

Middle East
sana'a , jeddah, medina, cairo, beirut, amman, damascus, bahgdad, tehran, kuwait city, dammam, riyadh, doha, bahrain, muscat

fuhh... hahaha..
ok la.. nak siap2.. jap lagi Mak aku nak datang :)...
apepehal pasal emirates korang leh surf kat www.emirates.com


p/s from 20th January 2011 till 20th February 2011, kepada shopoholics..ade Dubai Shopping Festival flying with emirates, " pay for three and stay for four from as little as USD 55 perperson pernight " :)
from Malaysia, the fares would be RM 2,013, which aku pk sangat bargain! :) sila2 la kamu ye..

sib baik keje babe.. kalo x mahu jugak aku g.. dubai murah babe barang2nye, so, kalo ade festival ni, aku yakin memeno la kan harganye makin murahh.. bengang!!!! :-P

No comments:

Post a Comment