Time fade away

Thursday, December 16, 2010

hari ke 9, 8/12 di Suq Khalili, Cairo :)

salam korang
adeh adeh adeh....
da pukul 1.30 am pon..besok nak ke Irbit.. x tido lagi ha....badan da nak telipat rasenye..

hari ke 9, Suq Khalili n Hussein..
ye, sini di ingatkan supaya bawak beg isik barang2 lebih sikit sebab korang akan rambang nak membeli souvenior yang murah kat sini ya.. Jubah pon Variety kat sini.. :) n MURAH, kalo convert ke RM la an..

kami naik public tramco ke Mubara' train station dan gerak ke Shubra, stesyen terakhir , naik tut tut LE 5 ke kedai crystal terkenal di Mesir, Asfour


Asfour
crystal sangat terkenal kat Mesir.. di ulang sekali lagi, MURAH!!
jom nyanyi bersama!!
" i wanna be a billionaire so fucking bad, buy all the thing i nver had"


selepas merambangkan mata n pale di Asfour, kami bertolak ke Hussein yang terkenal dengan syurga kilang minyak wangi kat sini :)

pati minyak wangi di jual dengan banyaknye kat sini, sila sebut ape yang korang nak, kat tuan kedai la ye, bukan aku..huhu.. nak plak mackik2 aku beli smpai berpuluh2 botol..ingat nak wat niaga ke ape an, tp nak wat pakai sendiri...botol boleh di pilih pada korang.. ade je offer kat kedai ni..

Jubah Egypt, agak meriah ye kalo nak di bandingkan ngan Jubah Malaysia.. lip lap2.. tp sayang 1 la.. saiz kat kedai paling kecik L...silap XL je yang ade.. da cantik ngelip2 besa la plak.. LE 160 offer LE 100, kirenye, jubah ngelip2 = RM 50++ kat sini.. @__@

tpppp... kalo korang da mintak saiz, sila cek dulu saiz baju yang derang bagi sebab macam aku kene, beli tshirt.. aku x pasti die paham ke x, S,M,L,XL 2 ape.. aku mintak saiz M, wah dengan selambe die kate, cun ni die.. osah lak ai bonggakkk... ( 1 perangai derang, hati2 la eh) bukan nak buruk2kan local, tp warning.. eventhou baya taxi pon same..kene tikam lidah n lehe baru leh dapat... adoi ai..

kat Suq Khalili je da ade macam2 yang ade sekitar Mesir yang di jual pada harga yang murah.. cek la 1 1 kedai ye.. kadang2 barang yang same, derang leh jual pada harga yang berbeza2... survey2 dulu n baru beli..
Quran pon ade jual kat sini.. murah jugak :)

dan berakhirla trip aku bersama (TG) aku n family more 2 TG! :-P dan berangakat la aku ke rumah Darul Ridzuwan yang cume 2 minit je jaraknye.. FOC selama 4 hari :D

besoknye, family aku bertolak balik ke Malaysia dan aku meneruskan perjalanan aku ke Jordan n Syria
:)

toooodleeee... x tau bile leh hupdate lg :)
tq :)


No comments:

Post a Comment