Time fade away

Thursday, December 16, 2010

hari ke 8 - sekitar Giza n Cairo :) 7/12

salam...
update teros meneros sebb risau memory card aku tersepit kat celah2 sel otak aku yang berselirat ni..

cite kat Mesir memang banyak sebb banyak tempat pegi n ade rekod kemane aku g.. :)
cite kat Jordan bile la plak aku nak hupdate ni.. mungkin mase aku da balik Malaysia besok la gamaknye ni..
hm...

hari ke 8 aku, ye.. baru sampai ke acara kemuncak di Mesir..
ape lagi kalo x bukan ke Pyramid :)
hoii.. lame kau nunggu waktu ni.. :) let cekidot!

di sebabkan dekat je kawasan pyramid ngan Hayu Sabi' kami bergerak lambat jugak.. betol2 nak kasik relaks dari hemtaman di perot dan tulang belakang sepanjang trip di Mesir..

pagi2, lepas brekfast, huh, bertolak babe dengan tramco ke Pyramid!!! ya bedabedooo

selamat pagi Cairo.. sekitar bandar Cairo leh nampak dari sini :) macam biasa, nampak panas n silau, the thing is, sejok bebeh! ticket masuk LE 30 ;) aku lupe plak nak bagi tau.. yang kami pakai student card nak masuk kebanyakkan tempat.. kalo x mahal la babe..


hanya Tuhan je tau macam ne perasaan aku time ni.. oh.. kat pyramid ni ade 1 lorong nak masuk ke kubo firaun dalam 2.. tp LE 100 la sekali masuk.. tak di galakkan masuk, 1 jalan masuk kene menunduk, pada pandangan student al-Azhar, umpamanya, walaupon firaun da mati, still, manusia yang lain masih tunduk pada die.. mcm 2 la kirenye.. lg 1 sihir yang tinggal dalam 2 pon x bape elok.. wallahua'lam...

oh ya.. tunggangan anda ye kalo anda mahu :) satu pusingan, LE 30, awal2 aku dengar sejam.. ceh..

kawasan yang menampakkan semua pyramid.. kalo nak ikot an, bukan 3 je yang ade, x silap aku ade 6 o 7.. sekitar mesir ade 92 pyramid n aku bru tau maser trip ke pyramid ni.. agak ramai orang mase ni.. kat tepi ni ade je orang jual souvenior, tp better x yah beli sebab di jual mahal..


kat sini aku akan bertemu kekasih ati ku, Optimus Prime..
:-P

setelah penat2 camwhore dengan pyramid, skang kite bertemu dengan puak badwi ye rakan2

the spinx, idung die da ilang 2 kesan dari bom Perancis dlu..

alien yang comel kuar dari batu pyramid
:-P

dan kami meneruskan perjalanan ke Maqam iman Shafie'

Majid Imam Shafie' yang menempatkan jasad imam Shafie..

 Maqam...


1) apepon belian korang, pastikan korang cek balik baki! sebab derang refuse nak kasik balik baki.. selalu yang pistres la..
2) kalo malam2 tengok kete x bukak lampu, korang jangan la pelik sebab bg local, kalo bukak lampu, minyak kete akan jalan dengan cepat.. adeh...
3) kat Mesir, pejalan kaki xde keistimewaan mcm Jordan.. kat sini, kalo korang lintas same la cecepat mcm kat Malaysia, local x kan nak slowkan kete.. mcm kat Jordan..

sekiannn... nx agenda!!

No comments:

Post a Comment