Time fade away

Sunday, December 19, 2010

Jarash, Amman, Jordan

salam korang :)
insyaAllah, kalo xde aral, besok aku berangkat ke Syria... tapi xde la lame aku ke sane memandangkan 23/12 ni flite aku balik ke Malaysia.. mungkin dalam 3 hari 2 malam..

hari aku ke Jarash, ataupon loceng dalam bahasa Melayunye.. aku x pasti nape name tempat ni di panggil Jarash.. sebab kat sini bekas bandar zaman pemerintahan Rome..

Jarash/ Jerash / Gerasa, teletak di utara Jordan yang mengambil masa 45 minit dari Amman..
disebabkan aku datan dari Sweileh, Amman, jadi kami naik serfis JD 1 perhead ke Jerash.. bertolak selepas Zohur, kami smpai dalam 35 minit selepas..

ticket masuk berharga JD nus atau JD0,500 kalau korang pkai kad student atau JD 5 untuk  harga biasa..
cuaca masa 2, sedap2 la nak g jalan2..x panas sangat dan x sejuk sangat.. :)

pintu masuk ke Jerash

lakonan semula oleh local, bertempat di padang berkuda Jerash.. ticket masuk lain dan berharga JD 5, kalo dengan student card atau JD 25, untuk harga biasa.. sangat mahal..kami x masuk pon tempat 2..

gambaran Jerash secara keseluruhan... tu pon x nampak penuh.. jonuh acik berjalan..huhu...

di tengah2 Jerash...

colum di Zeus temple...





d theatre..

nak tau ape yang menarik kat gamba kaki aku ni? haaa... tempat aku berdiri ni.. teletak kat tengah2 theatre :) aku pikir saje die nak wat corak pusing... kalo korang dok kat tempat aku berdiri ni, satu theatre leh dengar sore korang tanpa pakai mic.. ko kua dari petak aku dr, sore korang x bergema lagi da.. sangat2 la ajaib.. nak plak suara jadi kuat n korang leh dengar sore korang balik..mcam pakai mic, korang pon x sure kan kalo sore kuat atau x, tp ni memang serius, confirm korang rase sore korang sedap kalo nyanyi..huhu

k la... da pkol 1 am po.. mahu tido :) besok nak jalan2 lagi.. x saba aku nak balik Malaysia babe!...
stay tune :)

No comments:

Post a Comment