Time fade away

Monday, July 4, 2011

4/July/2011

  Assalammualaikum...

oh hari ini sangat la penat.. yang amat2 sangat... x terkata penatnya... besok da nak kene balik kL.. :-/

pagi2 dah kene bangun sebab nak ke ILP, Pedas, nak hantar Hip register... starting pukul 8.30, aku samapi pukul 9.. ramai jugak yang datang register pada hari ini.. ikotkan, x berapa ramai yang tahu ape itu ILP kan? dan banyak parents yang salah paham mengenai ILP ni. mugkin di antaranya mengaggap ILP adalah salah satu pusat pengajian bawahan, ILP bagi aku pusat pengajian yang membantu lepasan SPM yang kurang berbanding yang lain, tapi tidak hanya khusus pada lepasan SPM yang kurang sahaja sebab, ade je yang datang tadi tidak kurang hebat SPMnya..


meh sini aku terangkan lebih lanjut..
ILP, atau Institut Latihan Perindustrian, adalah sepenuhnya di bawah Kementerian Sumber Manusia..
jadi, pelajar2 mendapat elaun sebanyak RM 200 setiap bulan dan bayaran kemasukan adalah sekali dalam waktu belajar iaitu pada registration day sebanyak RM 350. pada mereka yang tidak mahu membuat pinajaman belajar, ILP adalah tempat terbaik untuk melanjutkan pengajian.. di ILP, cume terdapat 2 level, iaitu, sijil dan diploma..

kokurikulum, berpenampilan baju bengkel berwarna biru, bekepala botak, berkasut kanvas, di wajibkan asrama pada semua pelajar, dan penyedian seluar khas, dan larangan memakai seluar jeans, aku ase, tempat ini mampu mengubah kebanyakkan anak muda yang kat luar itu.. kelebihan, lepasan ILP, akan berada di bawah Kementerian Tenaga Kerja, dan latihan industri bagi pelajar ILP adalah rebutan di dalam job market... insyaAllahh...
di pedas, ade 9 course dan Hip dapat CADD Seni Bina.. di mana setahun kelas dan setengah tahun latihan industri..
jadi nak kate tempat ni tak berprestij, macam kebanyakan parents yang paranoid,
oh adakah ia kolej2 biasa yang atas kedai biasa o wat so ever, aku boleh katekan, tempat ini mcam kebanyakan UiTM yang ade dewan  besar sendiri, padang bola dan kelas2 serta dewan makan di dalam kawasan besar tersendiri.. jd, datang la melawat untuk tahu dengan lebih sendiri.. :)

dan mende yang aku paling sentap, aku telepas muvie aku pukul 11.00 am !!! transformers 3D kat JJ s2.. sengal!!

baring sebarang 2, aku da nak kene amik mak kat opis.. aduh, ku gagahkan juwe pegi.. dalam pejalanan, aku gatal mulut mengajak Shelly dan Jan lepak2 minom ANW float.. heh.. samapi2 depan rumah Mak, dapat call yang Ayah dah amik Mak.. awalnye hati da lege, tunggu Mak sampai umah, dan Pakcik dan Nenek pon sampai juwe.. oh~ Juwita susilo!!
aku meneruskan juga ke ANW, bersama Shelly, Jan dan juga teman baru, Nenek :D
heee~~

seronok jugak layan Nenek
<3

dan pulang ke rumah dalam keadaan nak telipat 4 sude...

No comments:

Post a Comment