Time fade away

Tuesday, December 13, 2011

13th December 2011

Assalammualaikum..

lame sungguh x tulis kat sini
harini terpanggil nak tulis sebab aku macam terpukul dengan attitude n behaviour semasing d sekeliling aku... aku tak tau la kenape.. tapi aku terasa sangat sadis gila2 ngan outcome dari orang2 keliling aku. aku kalo boleh nak pastikan orang keliling aku x terasa dengan segala aku buat, aku memang orang yang cakap direct. tp x semua paham dengan intonasi aku.. tapi kadang2 aku selalu makan hati dengan orang2 bila aku boleh spend time untuk die, die boleh cancel. 2 yang kalo ape2 event aku akan ade, sebab aku x nak orang kecik ati dengan aku.. tp bila datang time aku, alasan sebukit.. kenape ek?

bila pada awalnye, orang x datang ke majlis aku atau apa2 yang berkaitan dengn aku, aku akan datang jugak ke majlis die sebab aku nak bgtau. statement die macam ni " even aku x belaja medic o engine macam ko, aku datang sbb ko part of me. so, i wanted to show that my manner is higher even my education wasnt great as yours. it supposed the highly educate, the better the attitude"

1st scene :
semalam paklang aku datang. seorang. naik moto. dari Melaka. sebab dia balik kampung, hantakan nenek aku ke hospital Melaka. dan di sebabkan paklang duduk di rumah mak&ayah selama seminggu, jadi dalam perjalanan balik ke seremban dari Melaka, dia singgah di rumah aku di Senawang. itu x jadi masalah kat aku. sebab macam biasa, rumah aku ni memang selalu meriah dengan tetamu.. kebetulan, pada hari yang sama, Hunny Bee V kene keluar ruma untuk lead tahlil selepas magrib. jadi lepas makan malam, aku , paklang and lil bro in law, tinggal kat rumah dan aku sambung borak2 ngan paklang aku..

jadi bila jam stroke tepat kat 9, paklang aku mintak diri nak balik. aku pun kesian tengok die, dengan tuanye, sorang2. naik moto.. mesti dia da penat, jadi aku memang tolong angkat barang2 die dr helmet ke beg sementara die pakai jaket, glove dan kasot.(nampak mcm percintaan plak an). lepas die tolak moto ke luar paga, dan aku satu2nya yang menghantar sampi ke luar, borak2 dan tanya pengalaman hidup die di negara orang, die mintak diri nak balik sebab pagi2 besok die nak siap balik ke setiawan ,perak..
hilang paklang aku dari pandangan, aku xtau ada mata yang memerhati dari celah2 ampaian rumah dia.. anak kecik die bersuara dengan suara nyaring biasa. " kak umi, kawan akk umi ke 2?" aku dalam hati.. agak2 la kan.. smpai macam tu pandangan kau kat aku.. aku da baran, jawapan aku dingin je " x la. 2 pakcik akak. kenape?" budak tu da gelak2, " entah, mak yang cakap mcam tu" dan aku terus dengar suara mak die dari celah ampaian, macam org baru lepas mengendap.. di sebabkan aku da terlampau bengang sebab kene layan orang berotak cetek (bodoh!) dari 1 jadi 2, aku blah masuk dalam dan cakap, " itu adik ayah saya.xkan la saya nak biarkan laki lain masok x tentu pasal"

Hunny Bee V keluar naik moto, dan aku aku duduk ngan paklang depan paga berdua, how can she assume aku akan let a guy yang bukan muhrim masok dalam rumah.. padahal, Hunny Bee V antara org agama kat taman. x senonoh aku pada pakaian, bukan pada attitude jadah aku ni yang boleh buat anggapan pada orang macam tu

scene 2:
17hb ni. memang penuh,aku kene g ruma kawan aku yg nak kekah anak, nak jumpa paklang kat Nilai. jadi, boleh terbelah jugak badan aku kalo x plan betol

dalam angin lalu, aku dengar seorang kezen aku nak kawen.. tapi makcik2 aku semua x kompom, melainkan makcik2 aku yang memang eksited ngan family die sebab adik beradik course main medic and engine, dan makcik aku yang memang ade name dan pangkat, yang 2nd grup ni derang memang sanggup bentang carpet merah walau ape pon jadi. padahal, makcik 2 sekian punya jelik kat korang sbb attitude korang yang memilih bulu tu ( if not, nape anak2 makcik2 ni memilih utk rapat ngan kezen2 selain dr korang, even korang sangup dr jauh2 datang semate nak lepak)

jadi, perkara ni bukan sekali terjadi bila ayah & mak aku bukan la seorang yang berada atau berpangkat. memang last2 minit je la ajaknye. padahal anak buah sendiri yang kawen. (tahan sedih) kalau aku,aku x kisah sangat sebab aku x efek sangat sebab aku ade jalan nak tunjukkan dan lawan. tp bukan parents aku.
derang sangat2 la sensitif. aku x tau macam ne nak cure derang.. haih..
jadi aku baru tau sangat td, confrmation dr pihak derang, kenduri tu jadi.. tapi apekan daya, banyak jugak agenda yang ada pada hari tu.. aku pegi jugak. 1) sebab die cousin, mase kecik punya la baik ngan dia, smpai la dia naik U, da jauh, semasing da besa, mugkin da segan sikit.. jadi da x berapa nak rapat sangat 2) wanna show that some in ur round is a mistake, mulut memang leh tahan la nak ngate org kan that point, tapi, ko yg x tentu arah sangat memilih bulu mengajak ke kenduri ko..

aku xpaham nape ek ko suke buat orang macm tu? bila datang rumah aku bila tengok gamba convo dan dengar course adik2 aku, ko memandang rendah? aku rase bisnes ko 2, bukan ke lingkop ke "kepandaian'' ko dalan segalanya.(tapi aku memang bangga la bila anak ko yg medic tu kate, finance tu susah. yeahh!!) pastu pandai cari ayah aku bile nak pape.. ayah aku plak redha je plak.. sebab "abang" dia.. abag bila susah, orang atasan bila senang -_-

sadis hidup ngan orang macam ni sekeliling, xkan nak doa die cepat "gerak"? sungguh x baik..

hanya memerlukan keimanan dan kesabaran lebih dariMu Allahku..

adui ai...

No comments:

Post a Comment