Time fade away

Friday, December 2, 2011

2th December 2011

Assalammualaikum..

"ILMU ITU LEBIH BAIK DARIPADA HARTA. ILMU MENJAGA ENGKAU DAN ENGKAU MENJAGA HARTA. ILMU MENJADI HAKIM, HARTA DIHAKIMKAN. HARTA BERKURANGAN APABILA DIBELANJAKAN DAN ILMU BERTAMBAH APABILA DIBELANJAKAN".
akan ku cuba untuk berpegang kepada kata-kata ini, untuk terus dalam laluan aku ini... walaupun sangat susah untuk aku positive dalam jalan ni, aku mesti jugak. aku selalu bagi alasan yang aku sorang2 dalam laluan ni,, aku padahal, zaman nabi, ilmuwan sanggup meredah macam2 halangan, semata sepotong ayat.. apetah d zaman ini, yang sepatutnya tak ada alasan untuk ilmu itu sendiri..


insyaAllah, akan ku berikan yang terbaik untuk jalan ini, supaya aku tidak akan merasa menyesal. untuk kebaikan orang-orang yang aku sayang dan banyak bersabar menunggu aku dan mengharap kejayaan aku, Hunny Bee V, ayah Mir, Mak An, Dino, Shelley, Hip dan Janna.. FIL and MIL, amin


i want to have more of this




memandang orang sekeliling yang lebih kepada perlumbaan HARTA berbanding jalan ilmu, serius aku cakap, aku sangat kesal, they downgrading their value of life even the number is increasing..masyaAllah, aku yakin mereka akan menyesal dan malu pada penghujung hari bila melihat sekeliling, ilmu mampu memberi pelbagai manfaat pada yang memilikinya (why people love to chose the grand higher while themselves background are not, i'm sick with these type of people) tak tau ape yang di banggakan sangat dengan memiliki segala2nya tanpa a qualification, mintak nak gaji diploma or degree, padahal -_-. u r so sick! 


aku masih terngiang2 bila ada orang cakap mcm ni depan muka aku, apelaaa, budak degree d bodoh2 dengan budak sekolah menegah rendah.. mau je aku jawab, it's about attitude, not the qualification! the higher the edu, the matured their act, the better thinker they are.. not like that budak sekolah~


tQ for sending me this phrase, my Allah



No comments:

Post a Comment