Time fade away

Wednesday, June 29, 2011

28/June/2011

Assalammualaikum...

so 28 June 2011, sepatutnya d post semalam.. tapi xde kemudahan yang dapat di realisasikan kehendak ini.. aku ase aku kene (kene :-P) ade notepad or, ipad? ataupon android? 

hahaha.. berangan je la ko! 

aku pada 28/6/2011, ke kolej di Pandan Jaya, di hantar oleh Hunny Bee V, pada pukul 9.30 am.. ikotkan dalam jadual starting pukul 9am.. em.. tapi xpela.. asalkan datang register sudah :p.. dalam perjalanan nak pergi 2 je perasaan. excited n confuse.. heh ade plak an. da excited, konfius plak.. excited sebab nak belaja mende baru, confius sebab mengenangkan, betol ke ape yang aku buat ni..

so, sangat ramai orang semalam.. dan semuanya datang nak register.. aku x sangka plakkan akan seramai begini..kalo x silap aku ade la dalam 650++ orang yang datang semalam..aku bernombor 390 :-D x sempat nak duduk lama2, no da kene panggil.. 
d kaunter 1 ade 2 section, kanan - diploma, kiri, degree.. aku da konfius.. mane aku kene duduk.. sebab aku both bukan.. bantai je laa... aku dok belah degree.. so, nampak beza budak2 degree dan diploma.. sebab, diploma masih lagi muka kanak2 dan masih dalam konfius dan tegar mengikut segala peraturan dan degree, muka da more educated dan matured dlm segi appearance.. :) aku? macm orang tua

di sebabkan offer letter x sampai ke rumah, aku dapat banyak sangat masalah sebab kene ade registration booklet 2.. dan di sebabkan pendahuluan aku dr MARA belom dapat, jadi aku sangat2 la problem pada hari semalam.. so, belum lepas kaunter 1. aku kene g ke unit kewangan berkaitan duet register sebanyak 1250 itu.. nak x nak aku kene baya sikit untuk lepaskan borang penanguhan aku, kalo tidak, borang aku x akan di tandatangan.. mode: benci dan tension!

da dapat penangguhan, baru la aku lepas kaunter 1, dan seterusnya ke kaunter 3 untuk pengesahan kelayakan dan checking dokumen2.. kaunter 2? entah.. xde.. bila turn aku da nak dekat baru aku tau yang aku kene isik booklet registration yang dapat masa pihak kolej hantar ke rumah dengan offer letter.. tsk.. mane aku tauu.. da lame sangt plakkan masok register blaja.. dan2 aku kene ke makmal 2 semata2 nak amik booklet itu dal fill up! mode: sakit hati dan menyampah!

pegi balik ke kaunter 3, untuk tggu turn.. disebabkan da zohor time 2, aku ade lagi 6 kaunter nak kene lepas.. dan pihak kolej yang bertugas suruh aku ke kaunter yg hujung sebab kat belah sana kosong.. aku pon pegi jela sebab mengenangkan nak cepat jugak.. so aku g die tanya, degree ke? aku pon idak, saya ACCA.. ehh.. ni kaunter degree saje ni.. dan aku ase, (sebab da emo) heh.. aku kene ke kaunter aku datang balik td.. ntah pape..

bila da smpai turn aku, di mana, booth tersebut adalah untuk register budak diploma sahaja, soalan pertama,  SPM o STPM? aku plak kak pe, er saya ACCA.. bukan.. soalan saya lepasan SPM o STPM.. oh.. lepasan Degree.. eh? degree.. dan2 laju keje die wat kat file aku.. x sampai pon 5 menet.. tpi proses aku nak lepas ke tahap 2, macam jadah lamenye...

tp selepas2 itu, semua berjalan dengan ok..
dan selepas setiap kepenatan, aku ase former uni aku lagi bagus sistemnya even, macam menyampahhh je lagi kalo kat  kampus Shah Alam..

oh~~ bile aku dapt jupe ngan coordinator aku ni.. promise nak jumpa.. berkaitan dengan hal2 exemption aku.. mugkin die da penat, dan aku plak blurr bout this course, aku pon decide balik je la.. akan datang masih ade lagi.. cume aku kene buat as soon possible la kan.. bout, being in ACCA Malaysian Membership, aku ingatkan da sudah, tapi, motif sangat laaa kan.. masih belom.. aku kene settlekan perkara2 ni after orientation day..pffftt... bengang!! sebab semua mende x settle btol2 lagi..

so aku decide nak ke ke fact carik apa2 perkara yang berkaitan... nak harapkan orang sangat.. entah sape yg aku nak harapkan...

i really need some one 2 brief me bout this...

No comments:

Post a Comment